Announcement

Collapse
No announcement yet.

frontsett som spiller HØYT!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • frontsett som spiller HØYT!!

    skal snart kjøpe meg ett, to eller tre nye frontsett, jeg jeg vil ha noe som spiller veldig HØYT!
    noen tips til høytspillende frontsett?
    bilstereo pensjonist!

    golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

  • #2
    Greit å vite hva du har plass til og hvor mye modig fisering du regner med.

    Skal du bare spille HØYT, kjøp deg noen PA-horn og noen PA-midbasser med >100dB følsomhet.

    Comment


    • #3
      Og hva er budsjett? hva skal drive disse?
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        har masse plass hehe .. skal drives av en kicker zx650.4 budsjett er vell ca 2000kr +/- pr sett
        bilstereo pensjonist!

        golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

        Comment


        • #5
          Hva med ground zero?

          http://www.elutstyr.no/index.php?cPa...a&filter_id=29

          Comment


          • #6
            Hva med Image Dynamics horn? www.imagedynamicsusa.com
            Men da mangler du god mellomtone. Sikker på at Miniboom har noe i ermet
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              Har lett mye etter det samme.

              Vurderer selv å gå for "PA" stilen, men ikke for mye utvalg i Norge når det gjelder 4ohm.

              Sett på Ground Zero, men importøren tar ikke inn de 2 diskantene jeg vurderer, og selvsagt ikke mellomtone/mid jeg vurderer heller

              Selv har jeg plass til opp til 8" mellom/mid og 4" plassering for diskant.

              Her har de litt fra Soundstream: http://www.eikeraudio.no/bilstereo

              Comment


              • #8
                Er ikke nødt til å ha 4 ohm. Med aktiv deling spiller det ikke noen rolle, og det er jo bare å evt. lage et passivt delefilter beregnet for elementene. PA-elementer er som regel mer følsomme, så 8 ohm gjør ikke så mye. Når det er sagt:

                Billig (og bra iflg brukerne) 6,5" mellomtone til PA, 4 ohm: http://www.parts-express.com/pe/show...number=290-399

                Personlig hadde jeg ikke valgt PA-elementer til bil. Har vært en diskusjon angående det før. Men det spiller helt sikkert veldig høyt...

                Comment


                • #9
                  Hvorfor vil du ha noe som spiller så høyt at du må ha hørselvern?? (eller høreapparat med tiden)

                  Hvis du kjøper et bra 6,5" komponentsett og monterer det riktig, så kan du spille så høyt at du får vondt i ørene, og det burde jo holde i massevis...?? Flere høyttalere spiller ikke nødvendigvis bedre/høyere enn et bra sett

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by cossiemk1 View Post
                    Hvorfor vil du ha noe som spiller så høyt at du må ha hørselvern?? (eller høreapparat med tiden)

                    Hvis du kjøper et bra 6,5" komponentsett og monterer det riktig, så kan du spille så høyt at du får vondt i ørene, og det burde jo holde i massevis...?? Flere høyttalere spiller ikke nødvendigvis bedre/høyere enn et bra sett
                    Kanskje for show med dørene oppe? Om han vil ha noe som spiller grisehøyt så må han da få lov til å få noen tips på det

                    Comment


                    • #11
                      En B&C 10NW64 i hver dør? $170 per stykk. Så kan du heller bruke litt ekstra penger på diskanter som matcher.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by cossiemk1 View Post
                        Hvorfor vil du ha noe som spiller så høyt at du må ha hørselvern?? (eller høreapparat med tiden)

                        Hvis du kjøper et bra 6,5" komponentsett og monterer det riktig, så kan du spille så høyt at du får vondt i ørene, og det burde jo holde i massevis...?? Flere høyttalere spiller ikke nødvendigvis bedre/høyere enn et bra sett
                        Jeg har sett de byggene hans, så jo han må ha flere skal det holde følge, dette er ikke noen EMMA-deltaker vi snakker om, hehe.

                        Comment


                        • #13
                          http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17178

                          enkelt svar. detta spiller grisehøgt + litt til!

                          Comment


                          • #14
                            Dette er ikke noe å satse på med ditt budsjett.

                            Originally posted by epifant View Post
                            En B&C 10NW64 i hver dør? $170 per stykk. Så kan du heller bruke litt ekstra penger på diskanter som matcher.

                            Dersom du skal ha et sett med bass og diskant så tror jeg ikke at jeg ville begynnt å fikle med dette. Elementet er helt sikkert grisebra, men det er et midbass element ikke mellomtone. Rett over 2khz så er det noe skikkelig rusk som er leit å få bort med mindre du deler nedi 1 khz eller noe rundt der. Skal du ha mid er dette topp. Har vurdert det selv. B&c er sexy saker.

                            Comment


                            • #15
                              Lettere for alle å hjelpe deg om du forteller hva du har ellers .

                              Sub, delefrekvens ? kasse størrelse til frontsett. ? Hvor store krav har du til lydkvalitet. ?

                              Dersom du gjør det på PA måten med høy delefrekvens på sub ,feks 100hz. bassreflekskasser til frontsettet tunet til feks120hz, så vil det spille høyest uansett element du velger. (med mindre du velger et element som ikke overhodet passer til refleks løsning) Hoved utfordringen for et frontsett er å håndtere den dype midbassen, pga slaglengden ,x-max, blir for liten uansett. Hvis du bruker refleks løsning så har du veldig liten slaglengde rundt port tuningen. + at du vinner kanskje 10db ekstra i midbass. slik gjøres det i PA. Er du veldig opptatt av lydkvalitet så er ikke dette den letteste måten å få et homogent/lineær lydbilde.

                              Comment

                              Working...
                              X